Noutati

Anunt!

09 dec. 2019

În perioada următoare, având în vedere volumul mare de muncă, nu vom putem prelua toate apelurile telefonice.
Avem rugămintea sa ne contactati pe adresa de contact de pe site sau pe adresa de e-mail: web@oammr-cluj.ro.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Anunt important !!!

06 dec. 2019

 - Începând cu 1 ianuarie 2020 organizarea și desfășurarea de către OAMGMAMR a tuturor cursurilor de educație medicală continuă, se va face fără taxă de participare.
- Excepție fac cursurile de educație medicală continuă organizate pentru asistenții medicali și moașe cu credite restante.
- Pentru organizarea de către OAMGMAMR, a unor cursuri cu prezență la sală, la solicitarea membrilor, se poate percepe taxă de participare în cuantum de maximum 50lei/participant.
- Duplicatele pentru certificatele de membru vor fi eliberate gratuit, taxa de eliberare a duplicatului pentru certificatul de membru a fost eliminată.
- Avizele de liberă practică vor fi eliberate până la 31 martie 2020, a decis Consiliul Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România în ședința din 21 noiembrie 2019.
-Avizul eliberat în perioada 1 noiembrie 2019 – 31 martie 2020 este valabil începând cu 1 ianuarie 2020.
-Membrii OAMGMAMR care solicită avizul anual după data de 31 martie, li se va elibera avizul anual începând cu data solicitării, precizează Consiliul Național.

Pentru mai multe informații va rugam sa accesati urmatorul link: www.oamr.ro/rezultatele-sedintei-consiliului-national-al-oamgmamr/

Eliberare Certificate de grad principal sesiunea octombrie 2019

27 nov. 2019

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, care au promovat examenul de grad principal în sesiunea octombrie 2019, își pot ridica certificatele de grad principal de la sediul filialei (str. Ilie Măcelaru, nr. 32) pana la data de 31.03.2020. Dupa aceasta data certificatele neridicate vor fi returnate la OAMGMAMR din Bucuresti str. Grivitei nr. 77.

În vederea actualizarii Cerificatul de membru si Avizului anual cu gradul principal, vă rugăm sa aveți cele două documente în original în momentul prezentării pentru eliberarea certificatului de grad principal.

Certificatele de grad principal se eliberează titularilor în baza cărții de identitate de luni-joi, între orele 10:00-16:00.

Oferta de cursuri si Ghidul de înregistrare și participare la cursurile online

20 nov. 2019

În luna decembrie 2019 se vor desfasura doar cursuri online.

Plata cursurilor se poate efectua fie la sediul organizaţiei, fie la banca, în contul RO47BTRL0660 1205 9507 2000.
Anexat veţi găsi oferta de cursuri pentru asistenții medicali din județul Cluj, care va fi actualizată periodic si Ghidul de înregistrare si participare la cursurile ONLINE.

Avem rugamintea sa va alegeti cursuri diferite fata de cele urmate de dumnevoastra in anii precedenti.

Aviz anual 2020

18 nov. 2019

În vederea acordării avizului anual pentru anul 2020, asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţii medicali trebuie să prezinte următoarele documente:

1. Asigurare de malpraxis încheiată pentru perioada 01.01.2020- 31.12.2020, în copie xerox.
2. Extras din ReviSal cu salariul de bază, extras înregistrat ștampilat și semnat- în vederea calculării cotizației pe 2020.
3. Alte documente daca sunt modificări în datele personale/profesionale, caz în care trebuie sa aduceți și certificatul de membru în original.

În atenția Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au depăşit limita de vârstă, respectiv vârsta de pensionare de 65 de ani și profesează în continuare în unităţi sanitare private:
- desfăşurarea activităţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al OAMGMAMR;
- Certificatul de membru și avizul anual pentru situațiile de mai sus se vor elibera numai dacă prezintă Certificatul de sănătate de tip A5, Asigurare de malpraxis încheiată pentru perioada 01.01.2020- 31.12.2020, în copie xerox, dovada exercitarii profesiei (ex. extras din Revisal). 

Creditele vor fi verificate la sediul organizației.
Vă așteptăm.

CURSUL"COMPETENȚE ÎN TEHNICI EEG – Modulul II"

05 nov. 2019

În perioada 09-13.12.2019, orele 08:30-17:30, se va desfășura cursul de obținere a competențelor în tehnici EEG-Modulul II la sediul OAMGMAMR Filiala Cluj.
Data limita de înscriere: 06.12.2019.

Se pot înscrie persoanele care au participat la modulul I al acestui curs.

Detalii legate de înscriere și participare găsiți în documentele atașate.



“Zilele clujene ale asistenților medicali”

21 oct. 2019

   Mulțumesc tuturor participanților, universitari, asistenți medicali pentru participarea la Conferința “Zilele clujene ale asistenților medicali” din 17-18.10.2019.
   Credem că această conferință a fost un real succes și asta datorită dumneavoastră, fapt pentru care în numele Biroului Consiliului Județean Cluj șl a Comitetului de organizare a conferinței, vă mulțumesc.

                                   Președinte
                                  EMIL BUIGA

Derogare pentru examenul de grad principal sesiunea 2019

03 oct. 2019

Vă facem cunoscut că în baza referatului Ministerului Sănătății nr. 54653/02.10.2019, conducerea Ministerului Sănătății a aprobat înscrierea candidaților care îndeplinesc condiția de experiență profesională de 5 ani până la data de 05.01.2020 inclusiv, prin derogare de la prevederile art. 18 lin. (1) lit. b) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de grad principal aprobată prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1137/2018, cu modificările și completările ulterioare.
Precizăm că pentru înscrierea la examen, candidații trebuie să îndeplinească și celelalte condiții prevăzute de Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1137/2018, cu modificările și completările ulterioare.

ANUNŢ privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2019

23 sep. 2019

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2019, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.

Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
  • Datele de desfășurare a examenului, pe specialități:
24.10.2019- examen - asistenţi medicali generalişti, surori medicale, oficianţi medicali;
25.10.2019- examen - asistenţi medicali- alte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti.

Înscrierile la examen se fac de luni până joi între orele 10:00-16:00, în perioada 01.10.2019-15.10.2019,
pentru toate specialităţile, la sediul OAMGMAMR Filiala Cluj.

Cuantumul sumei de participare la examen este de 150 lei/participant.
  • Suma se va plăti în contul IBAN RO49UGBI0000362008983RON, deschis la GARANTI BANK, beneficiar OAMGMAMR, CIF 15346984;
  • Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2019”
Anexat veţi găsi anuntul integral privind organizarea și desfășurarea examenului de grad principal sesiunea 2018 inclusiv documentele necesare înscrierii.

Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la noi pe site si la adresa: www.oamr.ro/tematica-si-bibliografia-examenului-de-grad-principal-pentru-asistenti-medicali-generalisti-moase-asistenti-medicali-surori-medicale-si-oficianti-medicali-sesiunea-2019/

Dezvoltarea rețelei de telemedicină în epilepsie

04 sep. 2019

În data de 29 septembrie 2019 va avea loc în Cluj-Napoca ”Epilepsy Challenge” cel mai mare cros al medicilor, farmaciștilor și sistenților medicali din România.
Asistenții medicali sunt invitați să participe la acest cros și să sprijine astfel persoanele cu epilepsie.

Detalii legate de înscriere și participare la cros gasiți în materialele atașate.

Tematica și bibliografia examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali -sesiunea 2019

28 aug. 2019

Examenul de grad principal sesiunea 2019 se desfăşoară după cum urmează:

• În data de 24.10.2019– examenul pentru asistenţi medicali generalişti, pediatrie, ocrotire, surori medicale, oficianţi medicali;
• În data de 25.10.2019– examenul pentru asistenţi medicali- celelalte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti.

Anexat punem la dispoziția persoanelor interesate, tematica și bibliografia de examen.

Curs on-line gratuit

05 apr. 2019

   O.A.M.G.M.A.M.R. Filiala Cluj, prin Hotărârea Consiliului Județean Nr. 563 din data de 02.04.2019, oferă un curs on-line gratuit pentru asistenții medicali generalisti, moașe și asistenții medicali din județul Cluj pentru anul 2019, costurile fiind suportate de O.A.M.G.M.A.M.R Filiala Cluj. Acest curs va fi ales de asistentul medical din Oferta de cursuri, altul față de cel urmat anul trecut.

Președinte
Emil Buiga


Comunicat de presă- Lansarea proiectului “Servicii medicale îmbunătățite calitativ printr-o nouă politică publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă – POLMED”

31 iul. 2018

      Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), în calitate de beneficiar, implementează începând cu data de 28 iunie 2018, proiectul “Servicii medicale îmbunătățite calitativ printr-o nouă politică publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă – POLMED” (Cod SIPOCA 169/ Cod SMIS 111787).
       Obiectivul principal al proiectului constă în dezvoltarea unui set de valori profesionale fundamentale pentru asistenți medicali și moașe, în beneficiul relației personal medical-pacient. Obiectivele secundare ale acestuia urmăresc creșterea capacității organizației de a formula propuneri de politici publice în sectorul medical și derularea unui proces participativ de elaborare a unei propuneri de politică publică alternativă care face referire la profesiile de asistent medical și moașă.
      Rezultatele așteptate ale proiectului vizează elaborarea unei analize a politicilor publice europene cu privire la valorile profesiilor de asistent medical și moașă, realizarea unei anchete a situației actuale din România referitoare la valorile profesiilor de asistent medical și moașă prin implicarea a 200 de asistenți medicali și moașe selectați la nivel național, precum și instruirea unui număr de 45 de asistenți medicali și moașe în conceperea și evaluarea de politici publice. Dezvoltarea unei politici publice alternative promovată și acceptată cu privire la valorile profesiilor de asistent medical și moașă reprezintă rezultatul final așteptat al proiectului.
      Proiectul este co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 1: Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectivul Specific 1.1: Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri în concordanță cu Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014 – 2020.
      Proiectul se va implementa pe o perioadă de 16 luni, respectiv iunie 2018 – octombrie 2019, și are o valoare totală de 999.853,36 lei din care asistenţa financiară nerambursabilă reprezintă 979.856,29 lei, iar contribuţia Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România fiind de 19.997,07 lei.
      Pentru detalii suplimentare legate de proiect, persoanele de contact sunt:
      Manager proiect: Alexandra Popa
      Expert comunicare: Adriana Cârnu
      E-mail: proiect.polmed@gmail.com
      Telefon: 021/224.00.55
      Website: www.oamr.ro

În atenția persoanelor care dețin titluri oficiale de calificare în fizioterapie

30 iul. 2018

Având în vedere prevederile Legii nr. 229/17.11.2016 privind organizarea și exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Fizioterapeuților din România, și prevederile Hotarârii nr. 5/28.01.2018 emisă de Colegiul Fizioterapeuților, persoanele care dețin urmatoarele titluri oficiale de calificare în fizioterapie, eliberate de o instituție de învățământ superior au obligația de a se înscrie și de a deveni membri în Colegiul Fizioterapeuților, astfel:

1. fizioterapie
2. fiziokinetoterapie
3. kinetoterapie, cu durată de studii de 4 ani
4. educație fizică și sport, specializarea kinetoterapie și motricitate specială, cu durată de studii de 3 ani
5. kinetoterapie, cu durată de studii de 3 ani
6. educație fizică și sport, specializarea cultură fizică și medicală
7. educație fizică și sport cu vechime în recuperarea medicală de cel puțin 19 ani, angajat în sistemul sanitar și balnear sau de asistență social ca profesor CFM
8. balneofiziokinetoterapie și recuperare.

După obținerea dreptului de practică de la Colegiul Fizioterapeuților, persoanele mai sus menționate au obligația de a solicita renunțarea la calitatea de membru al OAMGMAMR Filiala Cluj.
Retragerea calității de membru se obține prin depunerea la sediul OAMGMAMR Filiala Cluj a următoarelor documente:
- Cererea de retragere a calității de membru
- Certificatul de membru în original.

 

Informare cu privire la problematica echivalării studiilor

09 iul. 2018

      Referitor la posibilitatea recunoaşterii creditelor dobândite în învăţământul postliceal în vederea continuării studiilor de licenţă, vă prezentăm normele legale elaborate de instituţiile competente până în prezent (protocoalele OAMGMAMR cu unele universităţi, OUG nr. 144/28 octombrie 2008, Legea nr. 1/10 ianuarie 2011), precum şi demersurile OAMGMAMR întreprinse pe parcursul elaborării acestora şi sperăm, din respect pentru membrii noştri, ca precizările obiective, instituţionale, să ajute la o înţelegere corectă a acestora.
       Începând încă din anul 2006, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România a încheiat protocoale de colaborare cu universităţi pentru ca acestea să acrediteze programe de licenţă cu durată redusă pentru absolvenţii învătământului postliceal sanitar.
      Cel mai important demers al OAMGMAMR îl constituie participarea la discuţii cu reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, parlamentari, Comisiile de Sănătate din Parlamentul României, în urma cărora, la propunerea OAMGMAMR, a fost legiferată pentru prima dată în anul 2008 posibilitatea echivalării studiilor efectuate în învăţământul postliceal sanitar.
       Art. 73 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ Nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, prevede:
       “(1) Titularii diplomelor eliberate de şcolile postliceale sanitare care atestă o formare de asistent medical generalist sau asistent medical obstetrică-ginecologie, începută anterior datei de 1 ianuarie 2007, precum şi titularii diplomelor de asistent medical, eliberate de şcolile postliceale sanitare, pot avea acces la studii universitare, cu posibilitatea echivalării studiilor efectuate în învăţământul postliceal sanitar, în condiţiile stabilite de senatele universităţilor, conform reglementărilor în vigoare privind autonomia universitară, în cazul în care sunt absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat.”
      Punem la dispoziția celor interesați atasat prezentului anunt, Ordinul 4046 /2018 din 29 iunie 2018 privind aprobarea Metodologiei-cadru pentru recunoaşterea parţială a studiilor absolvenţilor şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, în vederea continuării studiilor în învăţământul superior medical, la programele de studii universitare de licenţă „Asistenţă medicală generală”, publicat în Monitorul Oficial al României.

Următoarele demersuri nu mai sunt de competenţa OAMGMAMR, ci de competenţa Universităţilor care îşi acreditează programe de studii, conform prevederilor Legii nr.1/10 ianuarie 2011.

Îngrijiri medicale la domiciliu-Ghid de practică pentru asistenți medicali

05 apr. 2017

Acest ghid de îngrijiri medicale la domiciliu, poate constitui un suport informativ de bună practică pentru asistenții medicali care lucrează în serviciile de îngrijiri medicale la domiciliu, și nu numai.
Ghidul cuprinde 5 capitole principale: instrucțiuni generale, diagnostice de nursing și obiective de îngrijire, proceduri de intervenție în îngrijiri medicale la domiciliu, instruirea/educarea pacientului, îngrijitorului sau familiei, modele de instrumente și formulare utilizabile în îngrijiri medicale la domiciliu.
 
Pentru cei interesați, date de contact:
Ana Tudoran, Mobil: 0723-734587; e-mail: tudoranana91@yahoo.com.

Răspunsul Ministerului Sănătății privind echivalarea studiilor postliceale sanitare cu studii superioare

23 nov. 2016

La solicitarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România privind echivalarea studiilor postliceale sanitare cu studii superioare, Ministerul Sănătății ne-a transmis răspuns prin adresa nr. VVV 4465/13.10.2016, care o găsiți atașată

Modificare art. 207 din Legea nr. 95/2006

08 sep. 2016

În urma solicitarii Ordinului Asistenţilor Medicali Generalisti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, Ministerul Sănătăţii a promovat Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 45/31.08.2016, care a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr.684/02.09.2016, prin care a fost modificat articolul 207 din Legea nr. 95/2006, în vederea reglementării mai clare a unor situaţii specifice privind unele drepturi ale asistenţilor medicali.

Problematica echivalării studiilor- punctul de vedere al OAMGMAMR

04 mar. 2016

                          PUNCT DE VEDERE

referitor la problematica echivalării studiilor asistentelor medicale absolvente de școli postliceale cu asistentele medicale absolvente de studii superioare

Adresa sediului. Program.

20 iul. 2010

O.A.M.G.M.A.M.R. filiala Cluj îşi  desfăşoară activitatea  sediul din Cluj-Napoca, str. Ilie Măcelaru, nr. 32.
Program cu publicul: Luni - Joi, între orele 10,00 - 16,00.
Numărul de telefon  – 0264532101.
Numărul de fax -  0264487058.